tisdag 20 september 2016

Vilka vi är i Jesus Kristus

Det här är en mycket bra sammanställning av bibelord som talar om vilka vi är i Jesus Kristus. Den kan man behöva ta fram ibland och påminna sig om!

"Vilka vi är i Jesus Kristus
Du som har tagit emot Jesus som din frälsare, ta till dig dessa sanningar angående din rätta identitet, dvs. vem du verkligen är i Jesus Kristus. Det handlar aldrig om hur du känner, utan om vem Guds sanna ord säger att du är.
(Om inget annat anges är texten baserad på Folkbibelns översättning)
  • Jag är en som kan vara välsignad i staden och ute på marken – 5 Mos 28:3
  • Jag är en som kan vara välsignad när jag går in och när jag går ut – 5 Mos 28:6
  • Jag är en som kan vara välsignad i allt vad jag företar mig – 5 Mos 28:8
  • Jag är en som kan vara huvud och inte svans – 5 Mos 28:13
  • Jag är en som kan vara över och inte under – 5 Mos 28:13
  • Jag är en som kan slå ner fiendehärar – Ps 18:30
  • Jag är en som stormar murar – Ps 18:30
  • Jag är en som Gud utrustar med kraft – Ps 18:33
  • Jag är underbart skapad – Ps 139:14
  • Jag är trygg och fruktar inte – Jes 12:2
  • Jag är helad genom Jesu sår – Jes 53:5
  • Jag är en vars skuld Jesus har tagit på sig – Jes 53:6"
Läs hela sammanställningen på:
https://kellporten.wordpress.com/2008/05/10/vilka-vi-ar-i-jesus-kristus/

Inga kommentarer: